HABERLER
Vergi incelemelerinin elektronik sistem üzerinden yapılmasına ilişkin yönetmelik değişikliği yayımlandı.
27.5.2025
Vergi incelemelerinin elektronik sistem üzerinden yapılmasına ilişkin yönetmelik değişikliği yayımlandı. VERGİ İNCELEMELERİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK ile vergi inceleme süreçlerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesine ilişkin değişiklikler yapılmıştır.Buna göre vergi inceleme sürecinde defter ve belgeler, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından oluşturulan elektronik sistem üzerinden ibraz edilebilecek, inceleme görüşmeleri bu sistem üzerinden görüntülü ve sesli yapılabilecek, inceleme tutanakları elektronik imza ile imzalanabilecektir.Yönetmelik değişikliği 13 Mayıs 2025 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiştir. 13 Mayıs 2025 tarih ve 32899 sayılı Resmi Gazete'de VERGİ İNCELEMELERİNDE UYULACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK” yayımlanmıştır. Değişiklik Yönetmeliğinde; 31/10/2011tarihli ve 28101 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikler özetle aşağıdaki gibidir:1.Vergi inceleme sürecinde, Bakanlık tarafından oluşturulan elektronik sistem araçları kullanılabilecektir. 2.Elektronik sistem araçları Yönetmelikte, defter ve belgelerin ibraz edilmesi, tutanakların düzenlenmesi, görüntülü ve sesli görüşme sağlanması gibi vergi incelemelerine ilişkin işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini sağlamak üzere Bakanlık tarafından oluşturulan her türlü elektronik sistem olarak tanımlanmıştır. 3.Defter ve belgeler elektronik ortamda ibraz edilebilecektir. Bu durumdasistem tarafından ibraz durumunu gösteren bir belge üretilecek ve söz konusu belgeyi mükellef veya mükellef tarafından defter ve belgelerin ibrazı için vekâlet verilenler güvenli elektronik imza ile imzalanacaktır.4.İnceleme tutanakları, Bakanlık tarafından oluşturulan sistem aracılığıyla elektronik ortamda düzenlenebilecektir. İnceleme tutanaklarının Bakanlık tarafından oluşturulan sistem aracılığıyla elektronik ortamda düzenlendiği durumlarda, mükellef veya mükelleftarafından inceleme tutanaklarını imzalamak üzere vekâlet verilenler, söz konusu tutanakları güvenli elektronik imza ile imzalanacaktır.