Program Demo

ÜCRETSİZ TANITIM

Aymet Yazılım'ın muhasebe programları; ön muhasebe programı, genel muhasebe programı, ticari muhasebe programı ve hızlı satış - perakende programı, e-ticaret sitesi, mobil uygulamalar ve çeşitli alanlardaki ürünlerini ücretsiz olarak deneyebilmek ve online yada işyerinizde ücretsiz tanıtım yapabilmemiz için lütfen
telefon numaranızı bırakın sizi arayalım!

Çözümlerimiz

ÇÖZÜMLER
50'den fazla sektör için yazılımlarımız:

Genel Muhasebe Programı

Ön Muhasebe Programı

Hızlı Satış Programı

Mobil Raporlama

E-Ticaret Sitesi

ERP Yazılımı

ve çok daha fazlası ...
Neden Biz

NEDEN BİZ

Bizi tercih etmeniz için ürünlerimiz ve hizmetlerimizle ilgili bir çok avantajdan bazıları: Benzer ürünlere kıyasla çok daha hesaplı ve kaliteli ürünler, kullanıcı dostu kolay kullanışlı programlar, her zaman sizin hizmetinizde olan güçlü teknik destek ekibi, 25 yıllık deneyim, size özel çözümler ve daha birçok avantaj! Muhasebe programları, e-ticaret, hızlı satış ve perakende, mobil uygulamalar, özel yazılımlar ve profesyonel hizmetlerimizle ilgili bilgi almak için lütfen Neden Biz sayfamızı ziyaret ediniz.



2025 yılı ve izleyen vergilendirme dönemlerinde elde edilen kazançlara, özel hesap dönemine tabi olan kurumların ise 2025 takvim yılında başlayan özel hesap dönemi ve izleyen vergilendirme dönemlerinde elde edilen kazançlarına uygulanmak üzere 7524 sayılı Kanunu’nun yayımı tarihinden (02.08.2024) geçerli olmak üzere 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’na YURTİÇİ ASGARİ KURUMLAR VERGİSİ başlığı ile 32/C maddesi eklenmiştir. Yurtiçi Asgari Kurumlar Vergisi ilk defa 2025 yılı 1. Geçici Vergi dönemi beyannameleri ile beyan edilecek kurumlar vergisi bakımından uygulanmaya başlanacaktır. Bu çerçevede Gelir İdaresi Başkanlığı, e-Beyanname Sisteminde 14.04.2025 tarihli duyurusu ile 2025/1 inci vergilendirme dönemine ilişkin kurum geçici vergi beyannamesinin kullanıma açıldığını ve beyannamelerini e-Beyanname sistemi üzerinden verecek mükelleflerin Beyanname Düzenleme Programını (BDP) güncellemeleri gerektiğini duyurmuştur. Duyuru ekinde beyannamede yapılan güncellemeler detaylı bir anlatımla açıklanmıştır.02.08.2024 tarih ve 32620 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 7524 sayılıVergi Kanunları İle Bazı Kanunlarda Ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun1’un 36’ncı maddesi ile aşağıda hükümlerine yer verilen 5520 sayılı Kanun’un 32/C maddesinde düzenlenen YURTİÇİ ASGARİ KURUMLAR VERGİSİ uygulamasına yönelik kanuni düzenlemeler yapılmıştır. “Yurt içi asgari kurumlar vergisi MADDE 32/C- (1) 32 nci ve 32/A maddeleri hükümleri dikkate alınarak hesaplanan kurumlar vergisi, indirim ve istisnalar düşülmeden önceki kurum kazancının %10’undan az olamaz.(2) Yurt içi asgari kurumlar vergisi hesaplanırken birinci fıkrada belirtilen kurum kazancından aşağıdaki istisna ve indirimler düşülür:a) 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a), (ç), (i), (j) ve (k) bentleri ile sahip oldukları taşınmazlardan elde edilen kazançlar dışında (d) bendinde sayılan istisna kazançlar,b) 10 uncu maddenin birinci fıkrasının; (g) ve (h) bentleri kapsamındaki indirimler,c)16/12/1999tarihli ve 4490 sayılı Türk Uluslararası Gemi Sicili Kanunu ile 491 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ve 6/6/1985 tarihli ve 3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu kapsamında vergiden istisna edilen kazançlar,ç) 4691 sayılı Kanun kapsamındaki kazanç istisnası ile kurumlar vergisi matrahından indirim konusu yapılabilen Ar-Geve tasarım indirimleri.(3) Birinci fıkra kapsamında hesaplanan yurt içi asgari kurumlar vergisinden, 32ncimaddenin altıncı, yedinci ve sekizinci fıkraları uyarınca indirimli oran uygulaması nedeniyle alınmayan vergi ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınmış olan teşvik belgelerindeki yatırıma katkı tutarlarının kullanılması nedeniyle 32/A maddesi hükmüne istinaden ilgili hesap döneminde alınmayan vergi indirilir ve ödenmesi gereken yurt içi asgari kurumlar vergisi belirlenir.(4) Bu madde hükmü geçici vergi dönemleri için de uygulanır.(5) İlk defa faaliyete başlayan kurumlar hakkında faaliyete başlanılan hesap döneminden itibaren üç hesap dönemi boyunca bu madde hükümleri uygulanmaz.(6) Bu maddede yer alan indirim ve istisnalar düşülmeden önceki kurum kazancı ibaresi, hesap dönemi sonundaki ticari bilanço kârına kanunen kabul edilmeyen giderlerin eklenmesiyle bulunan tutarı ifade eder.(7) Birinci fıkrada yer alan oranı; sektörler, faaliyet konusu, iş kolları ya da üretim alanları itibarıyla ayrıayrıya da birlikte sıfıra kadar indirmeye veya bir katına kadar artırmaya Cumhurbaşkanı, maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilidir.”YURTİÇİ ASGARİ KURUMLAR VERGİSİ uygulamasının usul ve esaslarına ilişkin ise 28.09.2024 tarih ve 32676 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 23 Seri No.lu Kurumlar Vergisi Genel Tebliği (Seri No:1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ2’in 13 üncü Maddesinde yer verilmiştir. Öte yandan Danıştay 3. Dairesinin 10.02.2025 tarih ve 2024/5700 Esas No’lu Kararı ile Kurumlar Vergisi Genel Tebliği (Seri No:1)'nin "32.5. Yurtiçi asgari kurumlar vergisi" bölümünün, "32.5.4." ve "32.5.6." alt bölümlerinin yedinci paragrafları ile "32.5.6." alt bölümünde yer alan üçüncü ve beşinci örneklerin geçmiş yıl zararlarını ilgilendiren kısımlarının YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASINA da karar verilmiştir.
İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ ile, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren geçerli olmak üzereaşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır.1.1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Ticaret siciline tescil edilen kollektif, komandit, anonim, sermayesi paylara bölünmüş komandit ve limited şirketler ile kooperatiflere; pay defteri, yönetim kurulu karar defteri,müdürler kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirilmiştir.2.1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen bu şirketlerde defterler, şirketin ticaret siciline tescili ilebirlikte eş zamanlı olarak sistemde oluşturularak aktif hale getirilecektir. 3.Bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketlerin kuruluşları, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına girmektedirler. Bu şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç iki ay içinde Tebliği Eki-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmak zorundadırlar.4.Tebliğ, halen faaliyette bulunan ticaret şirketlerine karar defterlerini elektronik ortamda tutma zorunluluğu getirmemektedir. 5.Defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamayacaklardır. 6.Sistemde oluşturulan defterler üzerinde işlem yapma yetkisi, şirket yönetim organı veya yönetici ortaklar tarafından yönetim organı üyeleri, yönetici ortaklar veya üçüncü kişiler arasından belirlenecek sistem kullanıcısına aittir. Sistem kullanıcısı olarakbirden fazla kişi belirlenebilecektir.7.Sistem kullanıcısı, şirketin kuruluşunda Tebliğ Eki-2’deki örneğe uygun olarak fiziki ortamda hazırlanan veya MERSİS üzerinden elektronik ortamda oluşturulan ve şirket sözleşmesinde belirlenen yönetim organı üyeleri veya yönetici ortakların tamamı tarafından onaylanan bir formla belirlenir.8.Fiziki olarak defter tutan şirketlerin elektronik ortamda pay defteri tutmaya başlayacağı durumlarda fiziki pay defterinde yer alan güncel durumu gösteren kayıtlar Kullanıcı tarafından elektronik pay defterine aktarılır.9.Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz.10.Sistem üzerinde oluşturulan defterler şirketlerin kullanımına hazır halde elektronik defter dosyası formatında Ticaret Bakanlığı’nın bilgi sisteminde muhafaza edilir.11.Sistemde, tüm işlemler kayıt tarihlerine göre üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayacak şekildekayıt altında tutulur.12.Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana kadar elektronik ortamda düzenlenen kararlar Ticaret Bakanlığınca duyuru yapılana kadar sistem kullanıcısı tarafından Sisteme aktarılacaktır.Defterlere kayda dayanak fiziki karar tutanakları ve ilgili diğer belgelerin istenildiğinde ibraz edilmek üzere muhafaza edilmesi zorunludur.
2025 yılında zorunlu fatura düzenleme sınırının tutarı 9.900 TL’dir. Bedeli 9.900 TL’den az olsa dahi istenmesi halinde emtiayı satanın veya işi yapanın fatura vermesi mecburidir. Vergi mükellefi olup fatura vermeyen ve almayanlara ilk tespitte 14.000 TL Türk lirasından, sonraki tespitlerde Vergi Usul Kanununa bağlı 2 sayılı cetvelde yer alan tutarlardan aşağı olmamak üzere bu belgelere yazılması gereken meblağın veya meblağ farkının %10’u nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilmektedir. Özel usulsüzlük cezasına tabi fiillerin, belgeleri almak zorunda olanlar tarafından, idarenin bilgisine girmeden önce belgenin düzenlenmesi gereken süreyi takip eden beş iş günü içerisinde idareye bildirilmesi durumunda, alıcı adına özel usulsüzlük cezası kesilmemekte, belgeleri düzenlemek zorunda olanlar adına özel usulsüzlük cezası üç kat olarak uygulanmaktadır. Vergi mükellefi olmayanlara almadıkları her bir fatura için 7.000 TL özel usulsüzlük cezası kesilmektedir. Bu kişiler tarafından, idarenin bilgisine girmeden önce belgenin düzenlenmesi gereken tarihi takip eden beş iş günü içerisinde belgenin düzenlenmediğinin idareye bildirilmesi durumunda, bunlar adına özel usulsüzlük cezası kesilmemektedir. 2025 yılında 33.000 TL’nin altındaki özel usulsüzlük cezaları uzlaşmaya konu olmamakta ancak VUK md. 376 ve EK madde 1 düzenlemelerinde belirtilen koşulların sağlanması halinde %75’i indirilmekte sadece %25’i ödenmektedir. e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamasına dahil olmayan mükelleflerce düzenlenecek faturaların 1/1/2025 ila 31/12/2025 tarihleri arasında vergiler dahil toplam tutarının 3 Bin TL’yi aşması halinde, 1/1/2026 tarihinden itibaren ise tutarına bakılmaksızın e-Arşiv Fatura olarak düzenlenmesi zorunludur. Bu tutar 2024 yılında 5 Bin TL (vergi mükelleflerine düzenlenenler açısından 6.900 TL) olarak uygulanıyordu.
Türkiye'de Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), belirli tüketim mallarının satışı veya ithalatı üzerinden alınan bir vergidir. ÖTV'nin amacı, lüks ve yüksek değerli ürünlerin tüketimini kısıtlamak, vergi geliri elde etmek ve ekonomik politikaları desteklemektir. İşte Türkiye'de Özel Tüketim Vergisi hakkında bazı temel bilgiler:

1. Vergilendirilen Mallar: ÖTV, belirli tüketim mallarını kapsamaktadır. Bunlar arasında otomobiller, motosikletler, alkollü içkiler, tütün ürünleri, gazlı içecekler, elektronik eşyalar, cep telefonları, beyaz eşyalar, lüks tüketim ürünleri ve bazı enerji ürünleri yer almaktadır.
2. Vergilendirme Oranları: ÖTV'nin uygulanacağı ürünlere göre farklı vergilendirme oranları bulunmaktadır. Vergi oranları, ürünün türüne, motor gücüne, silindir hacmine, tüketim miktarına veya birim değerine göre değişebilir. Örneğin, otomobillerde motor hacmi, motor gücü ve emisyon değerleri vergilendirme oranlarını etkiler.
3. Vergi Matrahı: ÖTV, ürünün satış fiyatı veya ithalat bedeli üzerinden hesaplanır. Vergi matrahı, ürünün değeri üzerine eklenen vergidir. ÖTV ödeme yükümlülüğü genellikle üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından yerine getirilir, ancak bu maliyet genellikle nihai tüketiciye yansır.
4. Özel Düzenlemeler ve Muafiyetler: Bazı durumlarda, belirli koşullar altında ÖTV'nin tamamı veya bir kısmı muafiyet veya indirim uygulamasıyla kaldırılabilir. Örneğin, özel sektördeki bazı faaliyetler, kamu hizmetlerinde kullanılan araçlar, engelli bireyler için alınan özel araçlar gibi durumlarda ÖTV istisnaları veya indirimleri uygulanabilir.
5. Vergi Beyanı ve Ödeme: ÖTV mükellefleri, satış veya ithalat sonucunda doğan vergi yükümlülüklerini yerine getirmekle yükümlüdür. Vergi beyanı ve ödeme süreleri, ürünlerin türüne ve miktarına göre değişebilir. Vergi beyannamesi ve ödeme işlemleri, Vergi Usul Kanunu ve Özel Tüketim Vergisi Kanunu hükümlerine uygun olarak yerine getirilir.
Özel Tüketim Vergisi, Türkiye'de vergi geliri elde etmek ve tüketim politikalarını düzenlemek amacıyla kullanılan bir vergi türüdür. Detaylı bilgilere Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) resmi web sitesinden veya vergi danışmanınızdan başvurarak ulaşabilirsiniz.